Spelregler

Allmänt: Om du tar en direktträff på dig eller din utrustning så är du ute. Sträck upp en hand, ropa ”träffad” högt och tydligt. Vad som händer sen beror på reglerna för spelet, antingen lämnar du planen eller går tillbaka till basen och återupplivas. Är du osäker på om det var en träff så kan du titta efter en färgfläck. 

Här är några populära spelupplägg vi brukar köra, men har ni egna idéer så hjälper vi till. 

Team Deathmatch

Skjut andra laget, blir du träffad är du ute. Går att spela på alla våra banor.

Base Assault

Ena laget försvarar en bas, andra anfaller. Blir man träffad så är man ute om man är försvarare, medans anfallarna bara startar om direkt vid sin bas. Vi tar tid på hur lång tid det tar för anfallarna att vinna, byter sida och kör igen. 

Zombie

Alla spelare utom två försvarar en bas, men när försvarare blir träffade byter de lag till zombie-laget som hela tiden växer. Om försvararna lyckas hålla ut X minuter så vinner de.

Battlefield Control System

Vårt egenutvecklade spelsystem för att skapa avancerade spel. Sensorerna består av vridkänsliga flaggor och skjutkänsliga mål. Varje lag har en en skärm som visar aktuella uppdrag, nuvarande poäng och status. 

BFC Assault

Varje lag har 2-3 skjutmål att försvara. Skjut andra lagets mål innan de skjuter dina. Vid träff, ”respawn” i egen bas.

BFC Domination

Kämpa om kontrollen över tre flaggor. Varje flagga är värd en poäng per sekund. Vid träff, ”respawn” i egen bas. Efter utsatt tid (typiskt 6 minuter) avbryts spelet och vi räknar poäng. 

BFC Line Assault

Ena laget försvarar 1 till 3 grupper av skjutmål, andra laget anfaller. Anfallarna har oändligt med liv, men försvararna har bara ett liv per grupp.